Vores Baby i Himlen

Shiloh Salem

Shiloh Salem

Vi var ca. 2 måneder gravide, da vi fandt ud af, at vores baby inde i maven er hos vores Far i himlen og er mere levende end vi er.

 

Vi ønsker at dele lidt af vores oplevelse og hvordan vi oplevet, at blive styrket i troen og båret igennem det af vores Far i himlen, i håb om at det kan være til hjælp for andre.

 

Vi gik med spørgsmålet om vi skulle ha flere børn i flere måneder, vi oplevede denne gang en sådan kamp mentalt, i både drømme, og andre ting, som vi begge aldrig har oplevet før, spørgsmål dukkede op, frygt og forvirring. Vi besluttede at gå imod frygten og forvirringen og lægge det op i Herrens hænder og hvis det viste sig, at vi ikke blev gravide, ville vi tage det som et svar og hvile i det. 

 

Jeg begyndte at mærke menstruations lignende smerter og var sikker på, at jeg ikke var gravid, så vi hvilet fint i det, men blev hurtigt overrasket, da den ikke kom. 

 

Med alle vores 4 første børn, har jeg lagt i sengen på grund af opkast og ca. tabt mig helt ned til 41 kg, det var altid en meget hård omgang at komme igennem, selv vand havde jeg svært ved at indtage og var flere gange lige ved at blive indlagt, så vi vidste at Søren skulle tage fri fra arbejde i ca. 1,5 måned. 

 

Jeg havde i forvejen forberedt ca. 30 små suppe måltider, for at gøre det nemt for Søren at give mig noget mad, jeg måske kunne få lidt næring af.

 

Men til vores overraskelse kastet jeg ikke op og kom heller ikke til det, en eneste gang, da blev jeg lidt bekymret og gik til lægen, fordi jeg havde det godt. Der var ingen tvivl om at jeg var gravid, da lægen tog en test, så hun trøstede mig med, at hun selv havde haft 3 vidt forskellige graviditeter og at jeg bare måtte nyde det.

 

Kvalmen svingede i at være slem, jeg var meget træt og umotiveret, men i forhold til hvad jeg før havde været igennem, kunne jeg godt skjule det, når vi var sammen med andre, vi synes det kunne være lidt sjovt at overraske familien lidt senere. 

 

Børnene havde vi delt det med allerede dagen efter vi selv fandt ud af det, da vi jo forventede at jeg ville komme til at brække mig.

Vi fortalte dem det ved at lave en lille gåde, de skulle løse, de var alle ellevilde glade. De snakkede med baby, lavede søde tegninger til baby, så meget hyggeligt snak og glæde omkring baby fyldte hverdagen.

Børnene holdt det hemmeligt i en 1 måned

og Far holdt fri fra arbejde i 2 måneder

Det var så sejt, at alle vores børn havde sammen med os, holdt det hemmeligt i en 1 måned, vi glædet os til at dele det. 

 

Man begynder at planlægge, er bilen stor nok, hvor skal vi stille puslebordet, hvilken stol vil være god at amme i, hvordan skal vi sidde ved spisebordet, alle forberedte vi os mentalt og hyggede os med at snakke om det.

 

Jeg så frem til at blive scannet, jeg havde brug for at blive bekræftet i at alt var ok, i alt den undren over at alt føltes så anderledes i denne graviditet. Men da vi i uge 8 i graviditeten var på tur og jeg skulle på toilettet, havde jeg pletblødt, det havde jeg aldrig oplevet før. Vi fandt frem til i en af mine graviditets bøger, at en pletblødning kunne være meget normalt, så vi håbet på det bedste, næste dag var der igen en lille pletblødning og da ringede vi til lægen. Vi fik en tid til en scannings undersøgelse næste dag, men valgte at aflyse den, da vi følte mere fred i det. Vi fik også af vide, at alt godt kunne være ok, når nu der ingen smerter var og det kun var en pletblødning. Så vi valgte at lægge det op i Guds hænder og stole på ham.

 

Vi kunne hverken gøre fra eller til, men havde bare brug for at høre Guds ord og be sammen. Søren havde gået hjemme i hele 2 måneder uden løn, hvilket jo er helt vildt, bare tænk på det, hvordan ville din økonomi se ud, hvis ingen i din hustand fik løn i 2 måneder, og vores mad budget var næsten blevet fordoblet på grund af kvalme. Jeg havde svært ved at handle og lave mad, meget mad og mennesker lugtede og jeg fik bare kvalme. Sjovt nok spiste jeg som aldrig før, det var bare meget bestemt af kvalmen, hvad jeg kunne spise. 

 

Vi er så taknemmelige for Guds nåde midt i det hele, tænk så god han er, vores økonomi er også velsignet på grund af ham, det er ham til ære.

 

På dag 5 efter at have pletblødt, blev det mere til en menstruations blødning og enkelte plukveer kom, da forstod vi hvad der var sket, der gik dog flere dage efter det, før jeg fødte, ved bare at få en enkelt ve.

Nogle oplever, at det kan ske med det samme og andre at det er over flere dage.

 

Vi hvilet i, at Gud var med i alt.

Det lyder måske meget nemt at sige, da det var en meget smertefuldt oplevelse og man stadig vil være berørt af det, resten af ens liv.

Vores reaktion til Gud?

i den oplevelse vi havde.

Noget af det sværeste var også at dele det med vores børn, det var hårdt at se deres sorg og frustration over det som var sket, især vores 2 ældste. Den dag vi fortalte det, har vi grædt sammen, vi fik besvaret mange spørgsmål, vi havde alle bare brug for at lave noget og være sammen alle sammen hele tiden. Vi er så taknemmelige over de gode samtaler, vi tror på at det vigtigt ikke at lægge låg på ens følelser, men også at man ikke bliver i en cirkel af selvmedlidenhed. 

Vi har masser at glæde os over og det er vigtigt at se på!

 

Vi kan se tilbage på Guds trofasthed i så mange ting! Og det er vigtigt at huske på.

 

Jeg vil prøve at beskrive, hvordan vi fandt hvile i Gud og følte os styrket og omsluttet af hans nærvær.

I håb om, at det er til velsignelse!

 

Vi følte ingen bitterhed eller vrede over for Gud, men det som fyldte mest, var en følelse af fordømmelse midt i det hele, var det noget jeg/vi havde gjort, var det noget jeg havde spist, løftet, havde vi ikke lyttet eller hørt Gud i det, var det fordi jeg var syg kort efter vores baby blev undfanget og hvad der ikke kom op af spørgsmål hen af vejen.

 

Det gik hurtigt op for mig at min anklager djævelens job jo netop er at anklage mig/os og at give fordømmelse, hvilket tynger det løb Gud har for os som familie, og det kunne da lige være en glæde for den onde, da vi står midt i en betydningsfuld og speciel tid for os.

Selv når vi fejler, er Guds nåde stor nok og der er da ingen fordømmelse i dem, som er i Jesus!

 

Inden og efter vi fandt ud af, at vores baby er hos vores far i himlen, følte vi virkelig Gud ledte os i hvad vi lige havde brug for, i prædikener, bøn og Guds ord. Vi lyttede blandt andet også til en anden kristen families oplevelse, som havde stået i lignende situation.

 

Jeg linker den her, fra Now that we are a family episode: 172:

 

Et stort ?, der gjorde indtryk på os.

Som vi hørte i en prædiken.

Frygter eller Elsker vi Herren vores Gud for ingenting, eller for at modtage noget?

 

Er vi kun kristne for at blive velsignet og hvordan reagere vi i hårde situationer?

 

Jesus i Jobs Bog.

 

I Jobs bog stiller Satan det spørgsmål til Gud, at Job helt sikkert kun elsker Gud på grund af alle hans velsignelser og så er det da let at tilbede Gud. Men Gud beviser, at Job tjener Gud for ingenting, hvor så Jobs 3 venner med det samme tænker, at Job lider på grund af hans synd.

Frygter Job Herren for ingenting uden at modtage noget?

 

Torahen er tydelig på at adlyder du loven/Torahen er du velsignet, hvis ikke er, har du syndet.

 

Det er selvfølgelig en velsignelse at følge Guds ord, selvsagt, men der er et problem i Torahen som vi kan udnytte, hvis alt går ud på, at grunden til vi følger Gud, er for at blive velsignet. For hvad er så motivationen bag det hele, elsker vi så Gud? Som er det største og første bud og som hele Torahen er opsummeret i. Eller jagter vi og har kun det at blive velsignet for øje.

Lige så ingen tror vi lever efter at FØLGE Torahen, så FØLGER vi en person, som har opfyldt hele Torah –  Jesus!

 

Vores motivation er det, at vi frygter Gud? eller at vi vil have noget ud af det.

 

I Jobs bog ser vi en prototype af vores Messias, den lidende tjener som skulle komme, som Esajas maler et billede af i Esajas 53, Hans eget folk, jøderne forstår til denne dag stadig ikke, at Guds Messias Jesus skulle lide, hvis du lider kan du ikke være retfærdig. Jesus kom så lavt i livet, som det var muligt at komme. Ligesom Job, var han først ophøjet, derefter bragt lav og så igen ophøjet. Der er flere ting at fremhæve og eksempler af disse billeder og prototyper af Jesus i gennem historier i bibelen.  

 

Gud lægger 2 gange vægt på i Jobs historie, at han ikke ser noget synd i Job, men at Job er tamim på hebraisk, ligesom et fuldkommen perfekt offer. 

 

Job forstod ikke hvad som forgik, men trods alt hans nedgang og anklagelse i mod ham, vælger han at tale godt om Gud og have tillid til ham.

 

Daniels 3 venner sagde: i Dan 3,15:18 

At deres Gud kunne rede dem fra ildovnen, men selv hvis han ikke gjorde det, ville de tjene Ham.

 

Gud skylder os ikke noget, men vi skylder ham alting!

 

Ofte bliver Gud kun tænkt på som en gavebod, når jeg har haft samtaler med nogle, der i responds næsten siger; så hvad er der idet for mig, hvis jeg bliver kristen? Som om vi skal lokke folk til at blive kristen. 

Det er hans store nåde og kærlighed, at han vil tage i mod os ufortjent. 

Han er vores skaber og kongen af universet!

Vores Karakter bliver testet

Abraham og Sarah kunne ikke få børn, og da Gud så velsigner dem, bliver også Isak en test om Abrahams tillid til Gud. Gud gav Isak, men han kunne også tage Isak igen. 

 

Tests viser os, hvad der bor i vores hjerter.

 

I bibelen ser vi hele tiden mennesker blive sat på prøve, for at se om de reagerer med trofasthed eller handler ved deres egen visdom i ulydighed.

 

Vores karakter bliver testet, og her på jorden står solen op på både den onde og den gode, vi forstår jo heller ikke når den onde bliver velsignet eller når den gode oplever lidelse.

 

Og hvorfor gav denne historie så stor en trøst for os, for i en tid, hvor både vi sammen som par og hver i sær søgte og var sultne efter mere af Guds ord, som aldrig før, midt i, at vi som familie voksede på nye niveauer i at se Gud. Kom det som et slag, et hårdt slag, ikke at vi følte at det afhængt af vores præstation på nogen måder, for vi ved at vores retfærdighed kun kommer fra Jesus og ikke vores gerninger, men der er en som ønsker at stjæle, dræbe og ødelægge og selvom vi ikke forstår hvad som er sket, ved vi, at Gud er helt igennem god.

 

Denne verden er ikke perfekt og der er trængsler, men Gud har lovet at være med os i gennem alt. Og igennem alt dette former og danner han vores hjerter, så vi kan blive mere lig Jesus! Gud vender det onde til det gode.

 

Så mange fordømmende tanker kan komme i sådan en situation, djævelen kom for at stjæle, dræbe og ødelægge, uanset hvad der er sket, i alt kan vi stole på Gud, Gud er liv og liv i overflod. Uanset hvad der er af ondt i denne ødelagte verden, er det vigtigt at holde vores blik rettet på Gud!

 

Vi kan altid stole på Gud. 

 

Vi føler os styrket i troen, selvom det var hårdt, har Gud virkelig i alt hans nåde taget os på nye højder med ham, han vil at vi skal vokse og vokse i vores tillid til ham. 

 

Vi er så taknemmelige for vores børn, Gud er virkelig nådig at have betroet os dem, vi føler os ikke fortjent til det, men rigt velsignet!

 

Vi går fremad i Guds fred, nåde og velsignelse og med fornyet styrke.

 

Shiloh Salem.