Skal vi ha en pige?

Overøst med latter

Tænkte senere over historien i biblen med Sarah og latter

baby billede, baby picture

December 2017, undrede vi os over om vi skulle ha flere børn og besluttede at ligge det i Guds hænder, ( Far i himlen hvis vi skal ha flere børn, må du sørge for, at det sker og vi vil gerne have en pige.) 

 

Ikke længe efter husker jeg så tydeligt, at være ude og køre og pludselig blive overøst med latter og tanken om, at Gud har svaret på bønnen, vi skal have en datter.

 

En lidt underlig bøn måske og som tiden gik, tænkte jeg, det nok var fint vi ikke lige skulle ha flere, jeg var meget tilfreds med vores 3 dejlige drenge og vi havde jo også meget at se til, med hjemskoling og ny gård. 

 

baby billede, baby picture

Alt baby tøj er væk

og hvor skal pengene komme fra?

Til vores store overraskelse, begyndte jeg d. 5 april at få kvalme, i de 3 andre graviditeter betød det 1 1/2 – 2 mdr. næsten i sengen, med næsten ingen mad og meget lidt at drikke, jeg kunne ikke overskue tanken, om at skulle være sengeliggende de næste mange uger og det var først lidt senere, at det rigtig gik op for os, at vi havde fået et meget specifikt svar på vores bøn.

 

Afklaret med tanken om, at vi ikke skulle ha flere børn den nærmeste fremtid, havde jeg lige ca. 2 uger inden d. 5 april, givet vores babytøj væk og tænkt at; får vi flere børn, bliver det en pige næste gang.

 

Søren måtte tage fri fra arbejde indtil juni, han havde ellers ikke haft særlig meget arbejde siden januar og det var lige månederne hvor der var noget arbejde, men alt lå jo i Guds hænder og det gjorde udgifterne ved at bo på gården også, selvom vores bank og revisor aldrig har kunne forstå, hvordan vores økonomi ser ud som den gør og vi heller ikke, kan vi kun svare, ALT ÆRE TIL GUD, vi har ingen boliglån, den er betalt, men måtte da vi købte huset ikke få nogen lån ved siden af realkreditten, så vi må ikke gå i minus uden sky høje renter, regnestykket med vores indtægt går ikke op for banken og de var bange for at låne os.

 

baby billede, baby picture

Drengene havde bedt!

Sikker på at det bliver en pige

Gud er større og på grund af Jesus er vi velsignet, en stor pengegave blev til vores overraskelse sat ind på vores konto, som passede med, at vi ikke kom i minus.

 

Efter en hård tid i sengen og næsten 7 kilo tabt, begyndte glæden så småt at kunne mærkes. Vi skulle til scanning og ville også få at vide om vi skulle ha en pige, jeg havde en indre vished, men også svært ved at tro på det, så jeg forklarede drengene, som var med, at det jo meget vel kunne blive en dreng, de har i længe bedt og ønsket sig en lillesøster og Daniel´s svar var; at det er en pige i sådan en urokkelig overbevisning, han havde jo selv spurgt Gud om det.

 

Men tænk sig, selv efter at de fortæller os det er en pige, har jeg stadig ikke forstået det og måtte ringe ind til fødegangen dagen efter, for at få det bekræftet, hun var nær faldet ned af stolen af bare grin, det havde de ikke oplevet før.

 

Det var så svært for mig, at forstå Guds godhed midt i det hele.

 

Søren har siden 2010 tænkt på navnet Joline hvis vi fik en pige, som kommer fra navnet Joseph 🙂 men vi havde også snakket om navnet Jenna siden omkring 2015, så en morgen kommer Daniel ind og siger mor jeg ved hvad hun skal hedde, hun skal hedde Joline, det har jeg drømt og hørt og stavede det for mig, jeg sad med stor overraskelse og kunne jo ikke sige så meget mere, end at det nok var profetisk.

 

Navne betydningen er den samme: Joline, kommer fra navnet Joseph og Jenna, kommer fra navnet Johannes  🙂

 

(Lidt en flashback til historien med Joseph Johannes navn, kan læses om i baby or not. 🙂

baby billede, baby picture

Jenna Joline

Joline, Joline, Joline, - Joline!

D. 5 dec. er Jenna Joline født, tallet 5 betyder nåde i biblen og det er virkelig hvad vi oplever, ufortjent gave fra Gud, Hans nåde er ufortjent, så Han får alt æren og vi alt velsignelsen.

 

Herren har vist Favør / Nåde som Jenna betyder på hebraisk og kommer fra navnet Johannes.

 

Tak Gud for Jesus og Hans store kærlighed til os, det er virkelig NÅDE. Vi har fået alt vi behøver i Ham og det er alt sammen ved nåde, må vi vokse i nåden og kundskaben om Jesus, så vi kan se hvem vi i sandhed er og hvor rigt velsignet vi er.